3 Kasım 2015 Salı

Son Üç Ayın Çağrı Merkezi İstatistikleri Yayınlandı




Türkiye Bankalar Birliği’nin Eylül ayı Çağrı Merkezi İstatistiklerine göre Temmuz ve Eylül döneminde çağrı merkezi çalışan sayısında 481 kişi artarak 8116 oldu. 829’u yönetici kademelerinde bulunan çağrı merkezi çalışanlarının  716’sı destek hizmeti verirken 6571’i de yarı ve tam zamanlı çalışan müşteri temsilcilerinden oluşuyor. Ayrıca 2673 müşteri temsilcisi de bankalar için outsource çağrı merkezlerinde çalışıyor.

Peki çağrı merkezlerinde en çok kimler çalışıyor? TBB’nin yayınladığı rapora göre Temmuz – Eylül döneminde çağrı merkezlerinde çalışan personelin %71’i kadın. Müşteri temsilcilerinin %72’si ve destek hizmet personelinin de %73’ü yine kadınlardan oluşurken, yönetici kadronun da %61’lik kısmında kadın çalışanlar bulunuyor.

26-35 yaş aralığındaki çalışanlardan oluşan çağro merkezi personelinin eğitim drumu ise şu şekilde; Müşteri temsilcilerinin %82’si lisans mezunu ve lisansüstü eğitim yapmış. Destek hizmeti veren personelde ise bu oran %81, yöneticilerde de %91.  Çağrı merkezi çalışanlarında 172 kişi Sermaye Piyasası Kurumu lisansına sahipken, yabancı dil bilen personel sayısı 458.

Rapora göre son üç ay boyunca çağrı merkezlerine gelen çağrı sayısı önceki döneme göre 5 milyon 345 bin artarak 106 milyon 923 bin oldu. Bankalar 107 milyon çağrı aldılar ve %92’sini cavapladılar.

TBB’nin Temmuz-Eylül 2015 raporunun tamamını görmek için Slideshare sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.