Türkiye Bankalar Birliği’nin Eylül ayı Çağrı Merkezi
İstatistiklerine göre Temmuz ve Eylül döneminde çağrı merkezi çalışan sayısında
481 kişi artarak 8116 oldu. 829’u yönetici kademelerinde bulunan çağrı merkezi
çalışanlarının 716’sı destek hizmeti
verirken 6571’i de yarı ve tam zamanlı çalışan müşteri temsilcilerinden
oluşuyor. Ayrıca 2673 müşteri temsilcisi de bankalar için outsource çağrı
merkezlerinde çalışıyor.
Peki çağrı merkezlerinde en çok kimler çalışıyor? TBB’nin
yayınladığı rapora göre Temmuz – Eylül döneminde çağrı merkezlerinde çalışan
personelin %71’i kadın. Müşteri temsilcilerinin %72’si ve destek hizmet
personelinin de %73’ü yine kadınlardan oluşurken, yönetici kadronun da %61’lik kısmında
kadın çalışanlar bulunuyor.
26-35 yaş aralığındaki çalışanlardan oluşan çağro merkezi
personelinin eğitim drumu ise şu şekilde; Müşteri temsilcilerinin %82’si lisans
mezunu ve lisansüstü eğitim yapmış. Destek hizmeti veren personelde ise bu oran
%81, yöneticilerde de %91. Çağrı merkezi
çalışanlarında 172 kişi Sermaye Piyasası Kurumu lisansına sahipken, yabancı dil
bilen personel sayısı 458.
Rapora göre son üç ay boyunca çağrı merkezlerine gelen çağrı
sayısı önceki döneme göre 5 milyon 345 bin artarak 106 milyon 923 bin oldu.
Bankalar 107 milyon çağrı aldılar ve %92’sini cavapladılar.
TBB’nin Temmuz-Eylül 2015 raporunun tamamını görmek için
Slideshare sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.