Çağrı
merkezleri ne kadar teknoloji ile iç içe ise, bir çağrı merkezi çalışanı da o
kadar teknolojiye hakim olmalıdır. İnsanların hayatlarını kolaylaştırmak üzere
yola çıkmış bir çağrı merkezi çalışanının kendi hayatını da teknolojiyle
kolaylaştırması oldukça önem taşır.
Fakat
her yeniliği çalışanlarına aktarmayı görevi edinmiş bir lider, çağrı merkezini
bir adım ileriye taşımadaki en önemli unsurlardan biridir. Bir lider analiz
yetisi ile herkese yardımcı olabilmeli motivasyon ve danışmanlıkla kendini
olabildiğince donatmalıdır. Bir çağrı merkezindeki çalışanlar liderlerinin
aynasıdır.
Çağrı
merkezleri teknolojik yatırımlara ihtiyaç duyduğu kadar, insan kaynağına da
ihtiyaç duyarlar. Çoğu çağrı merkezi ve liderin karşılaştığı sorunlardan biri
kaynakların doğru kullanımı ve insan yönetimindeki dengenin doğru muhafaza
edilebilmesidir. Bir lider sorumlu olduğu çalışanları mutlu tuttuğu sürece
mutlu müşteriler elde eder. Bunları gerçekleştirmesi için bir takım liderinin
çok iyi bir gözlem yeteneğine sahip olması gerekir. Kalabalık ve zaman zaman
yoğunluğun yaşandığı merkezlerde işin aksamamasını, sorunlu bölgeyi
gözlemleyerek belirlemesi ve müdahale etmesi gerekir. Çağrı merkezi liderinin
bilgili ve eğitici olması gerekmektedir. Etrafındaki insanların beslenebileceği
birer kaynak olarak görülmesi, müşteri temsilcilerinin gözünde liderin saygınlığını
artıracaktır. Bir lider temsilcileriyle arasında güven bağı yaratmalıdır.
Teknolojik
olanakları kullanan ve iyi bir lidere sahip olan çağrı merkezleri mutlu
müşterilere giden en önemli yoldur. Her zaman motive bir ekiple doğru kararlar
alan müşteri odaklı bir çağrı merkeziyle başarıya ulaşmak her 2 taraf için de
oldukça kolay.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.