Artık
ne
tek tip bir ürün ne de tek tip müşteri var. Çeşitler insanların tercih
seçeneklerini çoğaltmış durumda. İş yeni dahil olan ve hemen alışan teknoloji
ise müşteri memmuniyetini/tepkisini daha hızlı ölçmeyi mümkün kılıyor. Bu
durumda markaların bu çeşitlilik içinde insanlara ürünleri beğendirmeleri ve
takip etmeleri daha da zorlaşıyor. Yaşanan bu zorlu rekabet ise markaları
sürekli yenilikler yapmaya sevketse de zaman zaman her ürün bir şikayete
dönüşüyor.
Günümüzde ise bir ürün/hizmet sadece o
üründen/hizmetten ibaret değildir. Üretimi koşullarının ya da hizmet
yaklaşımlarının en başından ve müşteriye/kullanıcıya ulaşmasına kadar her süreç
önemli. Tüm bunlarla birlikte ulaştıktan sonrası bazen müşteri için her şeyden
daha önemli bir hal alabiliyor. Artık markalar sadece ürün/hizmet üretmekle
kalmayıp üretilen hizmetin etkili bir şekilde takibini de yapmak ve
müşterilerine her alanda tam hizmet vermesi son derece önemli. İşletmelerin
gelirini artırmasının başlıca yolu müşterilerin belirli aralıklarla işletmeden
haberdar olmasından ve daha sık alışveriş yapmasının ardında müşteri memmniyeti
veya şikayetleri azaltılması etkili bir rol oynuyor.
Diğer bir anlamda etkin
şikayet yönetimi markaya ve işletmeler için uzun süre kar
sağlayacak önemli bir etken diyebiliriz. Günümüzde müşterilerinin ürün/hizmet
denemeleri yetmiyor, ürün ve hizmetten son derece memnun kalmaları gerekiyor.
Yapılan araştırmalar gösteriyor ki ürün veya hizmet memnun olmayan müşterilerin
%96’sı şikayet etmeye gerek duymadan diğer yolları denemeyi tercih ediyor.
Müşterilerin sadece %4’ü şikayetini işletmeye iletiyor.
Şikayet yönetimi konusunda yapılan en büyük
hata ise gelen şikayetinin adedine göre önem verilmesi. Gelen bir adet şikayet
aslında gelecek için bir işarettir. Fakat o konuda harekete geçmek için
şikayetin artmasını beklemek her şeyi işletmenin alehine çevirebilir. Yapılması
gereken şey ise basit, gelen her şikayete adedine bakmaksızın o konuda yüzlerce
şikayet gelmiş gibi yaklaşmak ve en kısa sürede çözüme ulaştırmak.
Kendisiyle ilgilenildiğini ve çözüm
üretildiğini gören her müşteri markanın bir elçisi gibi davranacaktır.
Kullandığı sosyal medya hesaplarında şikayetini çözüme ulaştıran işletmeyi
samimiyetle anlatan bir müşteri her zaman iyi bir tanıtım yöntemidir. Aslında
şikayet işletme için müşteri tarafından sunulmuş bir fısattır.Şikayetleri doğru
yönetmek işletme ve müşteri arasındaki samimiyeti artırdığı gibi sadık
müşteriler kazanmanızı da sağlar. Bunun için ise etkili bir çağrı merkezi ve
sosyal medya yönetimi oldukça önemlidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.