Çağrı Merkezi Çalışanları İçin
Motivasyon Teknikleri
Dünyanın en zor işlerinden birini
yapan çağrı merkezi çalışanı, her telefonu açışında gülümsemek ve gülümser ses
tonu ile konuşmak zorundadır. Ancak bazı sinirli müşteriler karşısında,
motivasyonu bozulan çalışanlar bir sonraki telefonu yine aynı şekilde canlı ve
neşeli karşılarlar. Bu radyo tiyatrosu oyunu gibi günde en az yüz kere
tekrarlanır.
Peki bu insanlar aynı şeyleri
yapmaktan sıkılmaz mı? Tabii sıkılırlar, ancak bu profesyonel iş hayatının bize
dayattığı bir davranış şeklidir. Bir montaj hattında çalışan işçi, aynı parçayı
günde yüzlerce kez aynı hatta bağlarken aslında daha zor ve monoton bir iş
yapmaktadır. İki işi karşılaştırdığınızda, aslında çağrı merkezinde ilk açılış
ortamında daha değişik taleplerle karşılaşıldığından, daha az sıkıcı ancak daha
zor bir iş yapılmaktadır. Öyleyse, bu çalışanları her zaman motivasyonlu
çalışmaya nasıl teşvik edeceğiz?
Bazı şirketler prim sistemleri ile
bu motivasyonu sağlamaya çalışmaktadır. Prim sistemi bir açıdan motivasyon
sağlasa da esas motivasyonu maddi değerler dışında manevi değerler
sağlamaktadır. İnsanların en fazla değer verdiği şey iş hayatında başarma
güdüsüdür. İnsanlar, başarılı olduklarında mutlu olurlar. Para sadece yaşamı
daha kolaylaştırdığından bir motivasyon aracıdır. Ancak başarılı olma isteği,
insanların mutluluğu için kaçınılmazdır. Eğer para tek başına motivasyon aracı
olsaydı, tüm zenginlerin çok mutlu bir hayat yaşadığını görebilirdik. Başarı
güdüsünü nasıl harekete geçireceğinizi çok iyi planlamanız gerekiyor. Bazı
şirketler bu güdüyü gün bazına indirgemişlerdir. Günün elemanı, günün en
başarılı elemanı, günün şampiyonu gibi sıfatlar ve ödüller bu ortamı
tetiklemektedir. Ancak sistemi bu şekilde kurmak yetmez. Günün en başarılı
elemanı her zaman aynı ödülü alıyorsa, bir süre sonra bu ödül, motivasyon aracı
olmaktan uzaklaşır. Sadece ödül almak değil ödülü kimden aldığınız ve ödülü
aldığınız haberini başkaları ile paylaşabilmek çok önemlidir. Bir şirkette
günün ödülü, bir zarf içinde nakit olarak gizlice çalışana veriliyordu. İlk
birkaç gün bu ödülü alanlar tekrar almak için çaba sarf ettiler, sonra
vazgeçtiler.
Nedeni çok açık, başarılı olduğunu kişi başkaları ile paylaşamaz
ise mutlu olmaz. Okul hayatında başarılı karne alan öğrencilerin, gururla her
gelen misafire karnelerini gösterdiklerini unutmamalıyız. Başarısız karne
alanlar da karnelerini gizlerler. Bu kural iş hayatı için de geçerlidir.
Başarıyı ve başarısızlığı ilan etmezseniz, ikisinin de çalışma ortamına bir
etkisi olmaz. Başarısız olan bir ceza almadığından, tekrar başarısız olmaktan
korkmadan çalışmasına devam eder. Hatta başarılı olanlarla dalgasını geçer.
Çalışanları motive etmek için yaratıcı fikirler üretmeli, sosyal medya
araçlarını da bu konuda iletişim için etkili kullanmalıyız. Aslında iş
körlüğünü engellemek için zaman zaman bu konuda şirket dışından birilerinden
danışmanlık almalıyız.
Bu yazı cagrımerkezi24.com sitesindeki ''Çağrı Merkezi Çalışanları İçin Motivasyon Teknikleri adlı makaleden alınmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.