30 Ocak 2016 Cumartesi

Çağrı Merkezlerinde Fiziksel Olarak Güvenlik



Çağrı Merkezlerinde Fiziksel Olarak Güvenlik

 Fiziksel güvenliğin sağlanamadığı bir ortamda bilgi güvenliği yönetim sisyeminin uygulanması mümkün değildir. Bu nedenle çevresel güvenliği sağlaması anlamında bentler, bariyerler, çitler, duvarlar, tel örgüler vb. engeller, binanın doğru yerlerine konumlandırılmalıdır. Hiç bir engel geçilmez değildir. Engeller gözetim altında tutulmalıdır.

Çağrı Merkezleri, hizmet verdikleri sektörün ve/veya sektörlerin ihtiyaçlarına göre birden fazla müşteriye ve bununla birlikte birden fazla operasyon salonuna sahip olabilir. Bu anlamda operasyon salonlarının güvenliğini sağlamak için giriş/çıkış’lar kontrol altına alınmalı yetkilendirmeler iş ihtiyaçları doğrultusunda verilmelidir.

Ziyaretçilerin uyması gereken kurallar, çalışanların fiziksel ortamları kullanmalarına yönelik kurallar, yetkilendirmeler vb. gibi konular politika, prosedür, talimat düzeyinde tariflenmelidir.

Özellikle vardiya saatleri gece yarısı olan ve arabasıyla gelmek isteyen personelin arabalarını çektikleri otoparkın güvenliğinin sağlanması da önemli bir konudur. Otoparkın ana bina içinde konumlandırılması, bu mümkün değilse olabildiğince yakın bir yerde konumlandırılması, ışıklandırmanın yeterli düzeyde olması, çevresel korumanın alınmış olması, kameralarla gözetlemenin yapıldığı ve güvenlik görevlilerin etki sahalarının içinde olacağı önlemlerin alınması, personel güvenliği için gereklidir.

Bu yazı bilgiguvenligi.gov.tr sitesindeki Çağrı Merkezlerinde Fiziksel Olarak Güvenlik adlı makaleden alınmıştır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.