Çağrı
Merkezlerinde Fiziksel Olarak Güvenlik
Fiziksel güvenliğin
sağlanamadığı bir ortamda bilgi güvenliği yönetim sisyeminin uygulanması mümkün
değildir. Bu nedenle çevresel güvenliği sağlaması anlamında bentler,
bariyerler, çitler, duvarlar, tel örgüler vb. engeller, binanın doğru yerlerine
konumlandırılmalıdır. Hiç bir engel geçilmez değildir. Engeller gözetim altında
tutulmalıdır.
Çağrı Merkezleri, hizmet verdikleri sektörün ve/veya
sektörlerin ihtiyaçlarına göre birden fazla müşteriye ve bununla birlikte
birden fazla operasyon salonuna sahip olabilir. Bu anlamda operasyon
salonlarının güvenliğini sağlamak için giriş/çıkış’lar kontrol altına alınmalı
yetkilendirmeler iş ihtiyaçları doğrultusunda verilmelidir.
Ziyaretçilerin uyması gereken kurallar, çalışanların
fiziksel ortamları kullanmalarına yönelik kurallar, yetkilendirmeler vb. gibi
konular politika, prosedür, talimat düzeyinde tariflenmelidir.
Özellikle vardiya saatleri gece yarısı olan ve arabasıyla
gelmek isteyen personelin arabalarını çektikleri otoparkın güvenliğinin
sağlanması da önemli bir konudur. Otoparkın ana bina içinde konumlandırılması,
bu mümkün değilse olabildiğince yakın bir yerde konumlandırılması,
ışıklandırmanın yeterli düzeyde olması, çevresel korumanın alınmış olması,
kameralarla gözetlemenin yapıldığı ve güvenlik görevlilerin etki sahalarının
içinde olacağı önlemlerin alınması, personel güvenliği için gereklidir.
Bu yazı bilgiguvenligi.gov.tr sitesindeki Çağrı Merkezlerinde Fiziksel Olarak Güvenlik adlı makaleden alınmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.