Bir çağrı merkezini aradığınızda en çok neden etkilenirsiniz?
Sadece sorduğunuz soruya uygun cevap verilmesinden mi? Yoksa soramadığınız
sorulara da yanıt almaktan mı? Bir soruya alınan cevap, bir iş ilişkisinin
başlangıcı olabilir. Ancak bu ilişkiyi sürdürecek olan ya da başka deyişle
ilişkide sadakatin sırrı, "meramınızın anlaşılması" değil midir?
Araştırmalara göre, müşterilerin yüzde 68'i, sunulan hizmetin kişisel
kalitesini, ürün ve hizmetin maddi kalitesinden önde tutuyor. O halde
diyebiliriz ki, şirketlerin dışarıya açılan penceresi olma misyonunu üstlenmiş
olan çağrı merkezlerinin sunduğu hizmetin kalitesi, çağrı merkezi çalışanının
tutumuna da bağlıdır. Bu nedenle çağrı merkezi çalışanının hem çok dikkatli
seçilmesi hem de uygun yetkinliklerle donatılmış olması gerekir.
Peki, bu kişileri bulmak ve yetiştirmek neden zordur? Adayların öncelikle,
belirli kişilik özelliklerini ve belirli becerileri uygun bir biçimde
harmanlamış olması gerekir. Bu niçin önemlidir sorusunun cevabı ise, çağrı
merkezinin farklı özellikleri aynı anda içinde barındıran bir denge merkezi
olmasında saklıdır. Bir müşteri temsilcisi;
- Hem yardıma hazır
bir dost, hem de verimli bir profesyonel olabilmelidir.
- Hızını müşteriye
uygun biçimde ayarlabilecek esnekliği göstermeli, ancak aynı zamanda
"süratli" de davranabilmelidir.
- Hem sıcak ve
"güleryüzlü", hem de kurumsal olmayı bağdaştırabilmelidir.
- Müşteriyi amaca
uygun yönlendirmeli, aynı zamanda onun isteklerine duyarlı da olmalıdır.
- Ayrıntıları
seven, titiz bir müşteriye üzümün çekirdeğini de vermeli, ayrıntılarla
arası iyi olmayan müşteriye sadece üzüm bağını sunmalıdır.
Bu nedenle, müşteri temsilcisinin hangi kişlik özellikleri ve becerilere,
hangi ölçüde sahip olması gerektiğinin üzerinde hassasiyetle durmak gerekir.
Uygun kişilik özelliklerine sahip çalışanlar seçildikten sonra, sıra onları
uygun becerilerle donatmaya gelir. Bu aşamada becerilerin
"kazanılması" kadar, kazanılan becerilerin eş zamanlı kullanılabilmesi
önemlidir. Örneğin bir çağrı merkezi çalışanı müşteriyi dinlerken, bir yandan
müşterinin duygularını anlamaya çalışmalı, diğer yandan zamanı etkin
kullanmalı, bir yandan da kendi stresini kontrol altına almalıdır.
Kişilerin eğitim açıklarını tecrübe ile kapatmalarını beklemek başarıyı hoş
tesadüflere bırakmak ve müşteriyi temsilcinin insafına bırakmaktır. Eğer müşteri
hocamız olacaksa, bize beklentilerini fark etmeyi mi, yoksa onları aşmayı mı
öğretecek?
Çağrı merkezi çalışanlarına özgü bir yetkinlikler kümesi oluşturmak, etkin
bir çağrı merkezi oluşturmanın ön adımıdır. Bu adım, kurumun dış dünyayla
sağlam, güvenilir ve kalıcı ilişkiler kurması ve sürdürmesinin de bir
gereğidir. Çağrı merkezi yetkinlikleri, her bir müşteri temsilcinin nerede
olacağını daha başından tam ve net olarak gösterir ve çalışanları süratle o
seviyeye ulaştıracak uygulamalara ışık tutar. Doğru kişilerin seçilmesi ve
doğru eğitimlerle doğru yetkinliklerin geliştirilmesi sonucunda, işe başlama
aşamasında hızla yüksek performansa ulaşılır. Böylelikle uyum sürecinde
kişilerin yaşaması olası iniş çıkışlar, müşteriye duyulan kızgınlıklar, hayal kırıklıkları
ve zorunlu ayrılıklar en aza indirilir. Kurum açısından ise, müşteri odaklı
ihtiyaç karşılama ve sorun çözme gibi konularda zorlanma yaşanmaz, kurum
kimliğini zedelemeye ve müşteriyi kaybetmeye kadar varan zararlarla
karşılaşılmaz.
Bu yazı Kaynakdergisi.net sitesindeki Çağrı Merkezi Yetkinlikleri adlı makaleden alınmıştır.
Bu yazı Kaynakdergisi.net sitesindeki Çağrı Merkezi Yetkinlikleri adlı makaleden alınmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.