Şüphesiz dünyada son otuz yılın en fazla önem kazanan olgulardan biri
müşterinin kendisi olmuştur. Ekonomik dengelerin değişmesi, rekabetin artması
ve küreselleşme ile müşterilerin her zamankinden fazla bilgiye sahip olmaları
kurumların dikkatleri müşterilerine çevirmelerine vesile olmuştur. Müşterilerin
seçim alternatifleri artmış ve benzer ürün veya hizmetler arasında kolaylıkla
bir diğerini tercih edebilme gücünü yakalamışlardır.
Birçok araştırma “müşteri hizmetlerinin” ve “müşteri sadakatinin” önemini vurgulamaktadır.
Müşterilerin şirketler ile iş yapmamasındaki temel sebeplerin başında kötü
müşteri hizmeti olduğu bu araştırmalarca kanıtlanmıştır. Öte yandan,
müşterisini elinde tutmayı başaran şirketlerin kâr oranın da daha fazla olduğu
bir gerçektir. Müşteri sadakatindeki %5’lik bir artış, kârlılıkta %25 ile %100
arasında bir artış göstermektedir.
Esasında çağrı merkezleri herkesin ihtiyacı olan çok temel bir ihtiyaca
cevap vermektedir. O da iletişim kurmaktır. İnsanlar muhtemelen var
olduklarından beri birbirleri ile iletişim kurmaktadırlar ve çağrı merkezlerini
yarattığı en önemli fayda bu iletişimi kolay ve resmi bir hale getirmek
olmuştur. İlk çağrı merkezlerinin en fazla 40 yıl öncesinde kuruldukları
düşünülürse, müşteriler çağrı merkezlerinin çıkışından çok daha önceleri de
şirketler ile çeşitli şekillerde iletişim kurmaktaydılar. Ancak bugün çağrı
merkezlerinin getirdiği en önemli olgu hız ve rahatlıktır. Elektronik çağın
nimetlerini de kullanarak müşteriler bugün kurumlarla farklı şekillerde iletişime
geçmekte ama en önemlisi bunu rahat, kolay ve istedikleri zaman yapmaktadırlar.
Çağrı merkezlerinin yararlarını şu şekilde sıralayabiliriz:
- Organizasyon
ile müşteriler arasında köprü görevi görür.
- Müşteri
sadakatinin artmasına katkı sağlar.
- İletişim,
kontrollü ve kaliteli bir biçimde sağlanır.
- Düzenli
ve sürekli veri akışına olanak tanır.
- Pazarlama
faaliyetlerinin etkinleşmesine imkan tanır.
- Ürün ve
hizmet iyileştirmeleri için geri besleme sağlar.
- Maliyetlere
olumlu etki eder, verimlilik artar.
- Self
servis hizmetlerin kullanılmasına destek olur.
- Gelir
yaratmak için kullanılır; gelir artışına katkı sağlar.
- Müşteri
memnuniyetini artırır.
- Şirket imajına olumlu katkıda bulunur.
Farklı iletişim kanallarını bir merkezde toplayarak belirli kalite
kontrollerinden ve filtrelerden geçirerek müşterilere sunma fikri doğrudur ve
bu anlamda da çağrı merkezlerinin bu kadar büyük bir gelişme içinde olması
geçici bir trend olarak düşünülemez. Çağrı merkezlerinin zaman içinde değişim
gösterdiği doğrudur; birçoğu bugün telefon haricinde farklı kanalları da
bünyesine entegre etmektir. (faks, e-mail gibi), daha hızlı ve kolay kullanımlı
alt yapılara (Voice over IP, web bazlı çağrı merkezi gibi) ve otomasyona (ASR –
Automatic Speech Recognition gibi) geçmektedir ve bu değişim gelecekte de hiç
durmadan değişecektir ve gelişecektir. Yine de özünde yapılan iş aynı
kalacaktır. Bu da; müşteri ihtiyaçlarını, müşterinin istediği zamanda ve
kolayca ele alarak onu mutlu etmeye çalışmaktır.
Profesyonel bir altyapı
ile kurulan çağrı merkezleri müşterilerine aşağıdaki hizmetleri sunabilirler:
- Müşteri
taleplerini değerlendirmek
- Müşteriyi
ürün hakkında bilgilendirmek
- Müşteriyi
satış noktası hakkında bilgilendirmek
- Ürünle
ilgili sorunları çözmek
·
Ürünle ilgili sorunlar için servis yönlendirmesini koordine etmek
·
Müşteriye yönelik özel pazarlama faaliyetleri yapmak
Bu yazı crmworld.blogcu.com sitesindeki ''Çağrı Merkezlerinin Yararları'' adlı makaleden alınmıştır.
Bu yazı crmworld.blogcu.com sitesindeki ''Çağrı Merkezlerinin Yararları'' adlı makaleden alınmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.