Kurumların temasta oldukları müşteriler, ile başta telefon olmak üzere diğer tüm temas biçimlerini web, faks, e-mail vs. kullanarak iletişimlerini yürüttükleri, yazılım, donanım, insan kaynakları ve iş akışlarından oluşan etkileşim merkezlerdir diye tanımlayabiliriz.
İngilizce adı call
center olan Çağrı merkezi son yıllarda ülkemizdede oldukça rağmet görmeye
başlamıştır.
Inbound çağrı merkezi nedir?
"Çağrı alan",
"gelen çağrılara yanıt veren" inbound çağrı merkezleri adından da
anlaşılabileceği gibi, belirli bir telefon numarası vasıtasıyla (Türkiye'de
çoğunlukla 444 ile başlayan, veya 0800'lü) gelen çağrılara yanıt veren türdeki
çağrı merkezleridir. Bunlar genellikle hizmet, destek, yardım, bilgi alma,
işlem yapma, satış gibi ihtiyaçlara cevap vermektedirler.
Outbound çağrı
merkezi nedir?
"Dış arama",
"çağrı gerçekleştiren" outbound çağrı merkezleri ise belirli bir amaç
için, bir grup insan tarafından belirli telefon numaraların aranması ile
sürdürülen faaliyetlerin gerçekleştirilmesidir. Bunlar daha ziyade telefonla
satış (telesatış) veya telemarketing çağrı merkezleridir.
Çağrı merkezlerinin sağladığı hizmetler nelerdir?
1. Ön Büro Hizmetleri
2. Sipariş Yönetimi
3. Yardım Hizmetleri
4. Bilgi Hizmetleri
5.Müşteri Hizmetleri
6. Randevu Hizmetleri
7. Satış ve Pazarlama
Hizmetleri vb. şeklinde sıralanabilir.
Çağrı merkezinin avantajları nelerdir?
1. 7/24 müşteri
taleplerinin alındığı bir merkezin olması
2. Müşteriyi tanıma,
müşteri bilgilerinin güncellenmesi ile, müşteri sadakatinin artırılması
3. Müşteri talep,
şikayet veya bilgilerinin kolay ve basit bir şekilde değerlendirilmesi ve
şirketlerin vizyonları doğrultusunda analizlerin yapılabilmesi
4. Satış ve pazarlama faaliyetlerine
büyük destek sağlaması
5. Müşterinin tek bir
merkezden hizmet alabilmesi
6. Hizmetin profesyonel
bir ekip sayesinde verilmesinden dolayı müşterilerde artan memnuniyet duygusu
7. Şirketlerin ana
faaliyet alanlarına yoğunlaşmasını sağlaması
8. İlerleyen iş
süreçlerinde maliyet azalmaları
9. Şirketlerin genel
operasyon giderlerini azaltması
10. Personel üzerindeki
gereksiz destek yükünün alınması
11. Maliyetlerin önceden
hesaplanabilmesi
12. Yapılan analiz ve
ortaya çıkan raporlar doğrultusunda daha etkin kaynak planlamasının
yapılabilmesi
13. Toplanan verilerin
tek bir kaynakta depolanması ve ilerleyen zamanlarda ürün ve hizmet gelişimine
faydaları.
Bu yazı hhttp://cagrimerkezi.nedir.com sitesinden alınmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.