Genel Müdür Yardımcımız Güray Ören, Viases Sosyal Medya uygulamasıyla Facebook yönetimi hakkında tüyolar verdi.
Facebook uzun süredir
en popüler sosyal ağ sitesi olmaya devam ediyor. Yaptığı kurumsal ve bireysel
yenilikler, şirket satın almaları ile uzun yıllar da popüler olmaya devam
edeceğini söyleyebiliriz. Peki, markalar için bu kadar popüler olan bir mecra
efektif, düşük maliyetle ve etkin olarak daha iyi nasıl yönetilebilir?
Facebook’ta firma sayfanızın takipçi sayısı on parmağı
geçmiyorsa yapacağınız işlemler çok kolay. Öncelikle her sabah bilgisayarınızı
açtığınızda Facebook sayfanıza gelen bildirimleri kontrol edebilirsiniz. Bir
gün önce yayınladığınız yazınıza yorumlar var mı kontrol eder ve cevaplarsınız.
Gün içerisinde birkaç defa daha kontrol eder ve süreçleri bu şekilde takip
edebilirsiniz. Bu şekilde uzun süre ve sorunsuz devam edebileceğinizi de
düşünebilirsiniz.
Peki ya bu
performansınızın etkisi ile sayfanızı takip edenlerin arttığını, binler, on
binlere ulaştığını düşünün. Her yayınladığınız yazı, her görsel paylaşım size
yüzlerce yoruma sebep olursa, ürünlerinizden memnun olan, olmayan herkes bir
şeyler yazıyorsa, özel mesajlarınız arttıysa, daha önce her sabah kahvenizden
aldığınız bir yudumla başlayan Facebook maceranız bir kâbusa dönüşmez mi?
Eğer işler kâbusa dönüşüyorsa artık bir otomasyona geçme
zamanınız geldi demektir. Sadece otomasyon da çözüm değil. Önemli olan bu
otomasyondan verim almak için en ideal insan kaynağını da bulmak. Üstelik işiniz
kolay da değil, en öncelikli kriteriniz Facebook kullanmasını iyi bilen bir
ekip olmalı. İşte tam da burada çağrı merkezinin bu kaynağa sahip olduğunu
söyleyebiliriz. Yapısı gereği genç ve dinamik ekipten oluşması, sosyal medyayı yoğun
bir şekilde kullanıyor olmaları biçilmez bir kaftan.
Viases Sosyal Medya uygulaması tam da burada devreye
giriyor. Bu genç ve dinamik ekibi yönetmek, onların performansını ölçmek ve
bildirimleri bir çağrı merkezi mantığı ile dağıtmak için ideal çözüm.
Mimarisinin birden fazla hesap ile kullanılmaya uygunluğu Facebook’ta bulunan
iki, üç hatta dördüncü hesaplarınızı da yönetmeye ve raporlamaya yardımcı olur.
Bildirimleri sayfanız ile birlikte açarak, gelen bildirimleri görsel olarak da
görme ve yönetme konusunda ekibinize destek olur. Kısacası doğru uygulama ile doğru
iletişim tonunu yakaladığınızda satış ve hizmette Facebook’un etkisini olumlu
yönde hissedeceğinizden eminim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.